.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مديران كتاب محور در مازندران نداريم‌

كارشناس فرهنگي ـ هنري سازمان آموزش و پرورش مازندران با بيان اينكه مديران نقش بسزايي در افزايش مدت مطالعه دانش آموزان دارند، اظهار داشت: مديران كتاب محور در مازندران نداريم.

عزيزالله مولايي ظهر امروز در آيين نواختن زنگ كتاب و كتابخواني در دبيرستان شاهد دخترانه اين شهرستان با بيان اينكه 300 مدرسه بالاي 3 هزار جلد كتاب در استان داريم، گفت: با كمبود كتابدار هم مواجه هستيم و 145 كتابدار در آستانه بازنشستگي هستند كه اگر وزارت آموزش و پرورش مجوز جذب كتابدار را به ما بدهد، ما كتابدار داريم.

وي از نبود مديران كتاب محور در جامعه و استان انتقاد كرد و گفت: وضع سرانه مطالعه در ايران به گفته رئيس كتابخانه ملي ايران تنها دو دقيقه است و انتظار ما از مديران مدارس آن است كه توجه خاصي بر كتابخانه‌هاي مدارس داشته باشند
.
اين كارشناس فرهنگي هنري استان تصريح كرد: نخستين جايي كه يك مدير كتاب محور درمدرسه بايد سيستم آن را تحت نظارت داشته باشد، كتابخانه است تا امكان عمومي از شاگردان سلب نشود.

وي افزود: مدير موظف است هفته‌اي دو تا سه بار سري به كتابخانه بزند ببيند چند نفر عضو هستند، اصلا چرا نبايد همه شاگردان عضو باشند، اين مهم نيست كه مدرسه چند كتاب دارد، مهم ايجاد بستري براي مطالعه و شكوفايي دانش‌آموزان است و اگر مدرسه‌اي حداقل سه كارتن كتاب نياورد به دانش‌آموزان جفا كرده است.

مولايي با بيان اينكه سرانه كتاب، شاخص توسعه يافتگي كشورهاست، تشريح كرد: سرانه كتاب در مقطع ابتدايي در كل كشور 12/2 و در استان 92/4، در مقطع راهنمايي در سطح كشور 47/3 و در استان 88/7 همچنين در مقطع دبيرستان در كشور 13/5 و در استان 37/9 است و در سرانه كلي هم اين آمار در كشور 49/3 و در استان 32/7 است.

وي تصريح كرد: با اين اوصاف هر چند به نظر آمار استان نسبت به كل كشور از ميزان سرانه خوبي برخوردار است اما ما در شرايط آرماني نيستيم.

مولايي خواستار توجه بيشتر مديران به امر كتاب و كتابخواني شد و گفت: در بيشتر دبيرستان‌ها و در همين بهشهر با مديران دبيرستان مشكل داريم و تعداد اندكي در جلسات كتاب و كتابخواني حضور دارند و اين واقعا عجيب است.

شهرستان بهشهر رتبه نخست مطالعه و تحقيق را در استان دارد./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.